Eksperci w dziedzinie ochrony danych osobowych

Nauczymy Cię jak postępować z danymi osobowymi zgodnie z prawem

Whistleblowing – jak przygotować ochronę sygnalistów w organizacji

12

lipca 2022r.

godz. 10.00 – 15.00

Miejsce: szkolenie online

Prowadzący: r. pr. Karol Kozieł

r.pr. Tomasz Osiej

Cena 450 zł

+ 23% VAT

7

września 2022r.

godz. 10.00 – 15.00

Miejsce: szkolenie online

Prowadzący: r. pr. Karol Kozieł

r.pr. Tomasz Osiej

Cena 450 zł

+ 23% VAT

27

września 2022r.

godz. 10.00 – 15.00

Miejsce: szkolenie online

Prowadzący: r. pr. Karol Kozieł

r.pr. Tomasz Osiej

Cena 450 zł

+ 23% VAT

Niniejsze szkolenie ma za zadanie przygotować organizacje do wdrożenia skutecznej ochrony danych osobowych w związku ze zgłaszaniem naruszeń prawa. Pomimo braku polskich przepisów dot. sygnalistów organizacje mogą przygotować już teraz kwestie dot. ochrony danych jak również wykorzystać pokazane rozwiązania w już wdrożonych procesach np. dot. zgłoszeń wewnętrznych w ramach działów compliance.

Sygnalista (ang. whisteblower) to osoba, która z uwagi na posiadane informacje dokonuje zgłoszenia zauważonych nieprawidłowości bezpośrednio do swojego pracodawcy bądź do organów ścigania. Co więcej dla sygnalistów coraz to nowe regulacje przewidują szereg uprawnień a to na pracodawcach będzie ciążył obowiązek zapewnienia realizacji tych uprawnień również poprzez przyjęcie odpowiedniej dokumentacji, przeszkolenie pracowników i zapewnienie tzw. bezpiecznych kanałów zgłoszeń nieprawidłowości chroniących poufność danych sygnalisty.

Podczas szkolenia omówione zostaną najważniejsze aspekty związane z przygotowaniem do ochrony danych osobowych w związku z przygotowaniem do nadchodzących zmian prawnych. O ile sam projekt polskiej ustawy jest w toku procesu legislacyjnego, wydaje się że już teraz warto zacząć organizować kwestie praktyczne dot. dostosowania systemu ochrony danych osobowych do nowego procesu w organizacji polegające m.in. na pokazaniu w jaki sposób zgłoszenia mogą chociażby wpłynąć na organizację procesu analizy i zgłaszania incydentów.

Szkolenie ma charakter praktyczny i bazuje na przykładach z bogatego doświadczenia zawodowego szkoleniowców.

Korzyści ze szkolenia:

Nowe kompetencje i umiejętności

Praktyczne rozwiązania gotowe do wdrożenia

Możliwość zadawania pytań w trakcie i po szkoleniu

Certyfikat uczestnictwa

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami dotyczącymi ochrony sygnalistów wynikającymi z tzw. dyrektywy o sygnalistach oraz założeń projektu ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa.

Szkolenie dedykowane jest dla:

  • Administratorów danych oraz przedstawicieli szczebla kierowniczego administratora
  • Inspektorów Ochrony Danych
  • Osób odpowiedzialnych za wdrożenie procesu ochrony sygnalistów w organizacji
  • Osób zajmujących się ochroną danych w organizacji.
  • Specjalistów zajmujących się bezpieczeństwem informacji w organizacji

Średnich i dużych przedsiębiorców, którzy chcą poznać swoje obowiązki wynikające z aktualnych przepisów prawa

PODCZAS SZKOLENIA UCZESTNICY:

  • Dowiedzą się czy i do kiedy muszą wdrożyć w swojej organizacji rozwiązania związane z ochroną sygnalistów.
  • Usłyszą, jak sprawnie wdrożyć właściwe rozwiązania w organizacji i jaką przygotować dokumentację, która pomoże w praktycznym stosowaniu wymogów dyrektywy oraz powstającej ustawy na co dzień.
  • Dowiedzą się, jak korzystać z kanałów zgłoszeń nieprawidłowości i w jaki sposób wybrać dostawcę, który zapewni odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych osobowych sygnalistów.
  • Poznają zasady prawidłowego przetwarzania danych osobowych i rozpatrywania zgłoszeń.
  • Dowiedzą się jakie są konsekwencje braku wdrożenia lub złamania zasad dotyczących ochrony sygnalistów w organizacji.

Jak przygotować system ochrony danych osobowych na zgłoszenia sygnalistów?

1. Zagadnienia wprowadzające:

a) Kogo obowiązują nowe przepisy i kiedy powinniśmy być gotowi na zmiany?

b) Sygnalista, osoba pomagająca w zgłoszeniu oraz powiązana ze zgłoszeniem - kim są oraz jak jest ich rola?

c) Rodzaje zgłaszanych nieprawidłowości.

2. Analiza ryzyka i zagrożenia dla ochrony danych osobowych związane z przyjmowaniem zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa:

a) Ochrona prywatności i dóbr osobistych pracowników,

b) Wycieki informacji,

c) Identyfikacja zagrożeń,

d) Sposoby zabezpieczenia danych,

3. Dokumentacja ochrony danych osobowych:

a) Klauzule informacyjna (sygnalista, osoba której dot. zgłoszenie, osoba pomagająca dokonać zgłoszenia),

b) Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych,

c) Rejestr czynności przetwarzania danych – nowy proces w organizacji,

d) Aktualizacja polityki ochrony danych osobowych.

4. Bezpieczne kanały zgłoszeniowe – co to znaczy?

5. Przyjmowanie zgłoszeń oraz działania weryfikujące – rozwiązania organizacyjne.

6. Zgłaszanie nieprawidłowości a zgłaszanie incydentów do UODO.

7. Czy IOD powinien/może odpowiadać za organizację ochrony sygnalistów w organizacji.

8. Jak przygotować się do ochrony danych osobowych sygnalistów przed poznaniem ostatecznego kształtu ustawy i dlaczego warto.

9. Odpowiedzialność za naruszenie ochrony danych sygnalisty

10. Sesja pytań i odpowiedzi.

 

Karol Kozieł

Radca prawny wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wiedzę  pogłębiał podczas studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii (INP PAN w Warszawie) oraz Nowoczesne Usługi Biznesowe (UTH w Radomiu). Ukończył programy Summer Law School on Intellectual Property Law oraz Summer Law School on Business Law organizowane przez University of Minho w Bradze.

Specjalizuje się w prawie e-commerce, ochronie konsumentów oraz  prawie ochrony danych osobowych. Doświadczenie zdobywał współtworząc i kierując działem prawnym wiodącego polskiego portalu internetowego z branży turystycznej oraz podczas pracy w kancelarii wyspecjalizowanej w prawie nowych technologii.  Autor publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu ochrony danych osobowych w tym  „Komentarza do Ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych” (współautorstwo i redakcja).  Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

 

Tomasz Osiej
 

Radca Prawny, Europejski Rzecznik Patentowy, Partner zarządzający w kancelarii Osiej i Partnerzy, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych, własności przemysłowej oraz prawa nowych technologii, a także Wiceprezes Związku Firm Ochrony Danych Osobowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Autor licznych publikacji oraz książek, w tym m.in. „RODO w 15 krokach – Praktyczny Poradnik dla Przedsiębiorców”, „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Wybrane zagadnienia” (współredaktor dr Maciej Kawecki). Audytor, prelegent na licznych konferencjach, występujący jako ekspert z zakresu ochrony danych w mediach. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim.

  • Zgłoszenia na szkolenie można dokonać poprzez formularz „Zapisz się na szkolenie”

lub wysyłając je na adres: szkolenia@omnimodo.com.pl

  • Na 3 dni przed szkoleniem na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail, otrzymasz dane do zapłaty z prośbą o jej uiszczenie.
  • Po dokonaniu wpłaty otrzymasz wiadomość z  zaproszeniem na szkolenie wraz  z unikalnym linkiem do platformy.
  • W dniu szkolenia logujesz się do platformy z dowolnego miejsca na dowolnym urządzeniu (komputer, tablet lub telefon).
  • W trakcie szkolenia widać ekran prowadzącego oraz jego samego.
  • Możesz zadawać pytania trenerowi.
  • Materiały otrzymasz w formacie PDF wraz z certyfikatem potwierdzającym udział w szkoleniu.
  • Po zakończeniu szkolenia, nie ma możliwości jego ponownego odtworzenia.

W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzymuje:

Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej

Certyfikat poświadczający udział w szkoleniu

Wsparcie merytoryczne po szkoleniu

Na wszelkie pytania dotyczące szkoleń odpowiemy pod numerami telefonów:
(22) 616 25 70 oraz +48 502 109 114
lub drogą mailową: szkolenia@omnimodo.com.pl

Szkolenia, które mogą Cię zainteresować

Zaufali nam

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter gdpr.pl, aby otrzymywać najświeższe informacje, opinie i rozstrzygnięcia ze świata RODO.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą lub realizacją swojego projektu, napisz do nas wiadomość!

© Copyright 2021 Omni Modo. Wszelkie prawa zastrzeżone | Wykonanie: Agencja Portal

Formularz zapisu na szkolenie

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
Dane Uczestników
Skąd dowiedziałeś się o szkoleniu?
Wybierz datę szkolenia
Razem do zapłaty:
Uwagi:

Warunki uczestnictwa i rezygnacji ze szkolenia

Warunki uczestnictwa

1. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu on-line jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.omnimodo.com.pl.
2. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, Uczestnik jest zobowiązany do wpłacenia wskazanej przez Organizatora kwoty.
3. Domyślnym kanałem płatności jest przelew bankowy.
4. Wszelkie dane niezbędne do dokonania płatności Organizator prześle na adres poczty elektronicznej podany w formularzu zgłoszenia z prośbą o przesłanie potwierdzenia przelewu na adres: szkolenia@omnimodo.cpm.pl.
5. W przypadku braku zaksięgowanej wpłaty na rachunku bankowym w terminie określonym przez Organizatora, zgłoszenie Uczestnika zostaje anulowane.
6. W przypadku opłacenia udziału w szkoleniu i nie wzięcia w nim udziału, wpłata nie jest zwracana.
7. Uczestnik otrzyma link do logowania przesłany na adres wskazany na formularzu zgłoszenia na 1 dzień przed planowaną datą szkolenia.

Omni Modo zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych.

Warunki i zasady rezygnacji

Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 2 dni przed szkoleniem.

Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Omni Modo z siedzibą w Warszawie (03-937) przy ul. Zwycięzców 45/29. Pani/Pana dane będą wykorzystywane w celu zawarcia i wykonania umowy, której przedmiotem jest szkolenie, a także – w przypadku wyrażenia stosownych zgód - w celach marketingowych Administratora. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wyrażenia sprzeciwu i wycofania zgody oraz prawo do przenoszenia danych. Czytaj więcej

Administrator danych osobowych

Administratorem podanych przez Panią/Pana danych osobowych jest Omni Modo z siedzibą w Warszawie (03-937) przy ul. Zwycięzców 45/29.

W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy Pani/Pana dane?

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych następuje w celu zawarcia i wykonania umowy, której przedmiotem jest szkolenie, wypełnienia obowiązków nałożonych na Administratora przez prawo, a także dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami powstałych z umowy.

Jeśli ma Pani/Pan jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas danych, czy praw jakie Pani/Panu w związku z tym przysługują, proszę o przesłanie maila na adres rodo@omnimodo.com.pl

Podstawą prawną przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych jest niezbędność do zawarcia i wykonania umowy (tj. art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., dalej: „RODO”).

Podstawę prawną przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych jest także prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na zabezpieczeniu informacji w tym dowodów na wypadek konieczności dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami skierowanymi przeciwko nam, a powstałymi z łączącej nas umowy.

Podstawę prawną przetwarzania przez na Pani/Pana danych osobowych jest ponadto prawny obowiązek nałożony przez przepisy szczególne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) polegający na konieczności spełnienia wymagań prawa podatkowego.

Dane będą przekazane wyłącznie do podmiotów świadczących na naszą rzecz usługi wsparcia w tym usługi księgowe, kadrowe oraz IT, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z nami i wyłącznie zgodnie z naszymi poleceniami. Poza wymienionymi podmiotami Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.

Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, które mogą powstać z łączącej nas umowy. Dokumenty księgowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa podatkowego. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, a konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości jej zawarcia.

Jakie przysługują Pani/Panu prawa w związku z przetwarzaniem przez nas danych?

Ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia ich przetwarzania.

Ma Pani/Pan prawo do zgłoszenia sprzeciwu.

W celu realizacji jednego ze swoich praw proszę skontaktować się z nami korzystając z podanego wyżej adresu mailowego.

Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uznasz, że przetwarzając dane naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Omni Modo podanych powyżej danych osobowych w celach marketingowych poprzez przesyłanie na udostępniony adres poczty elektronicznej informacji handlowej kierowanej do mnie przez Omni Modo.

Michał Rygiel

Prawnik, Specjalista ds. Ochrony Danych Osobowych

Adwokat. Ochroną danych osobowych i prawem nowych technologii zajmuje się od kilku lat.  Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach z branży IT oraz zajmujących się konsultingiem i doradztwem prawym w tym zakresie. Posiada również doświadczenie w obsłudze korporacyjnej w zakresie compliance ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień ochrony danych osobowych oraz ładu korporacyjnego.

Marta Krawczyk

Prawnik, Specjalista ds. Ochrony Danych Osobowych

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Jana Pawła II w Lublinie. Wiedzę pogłębiała m.in. podczas studiów podyplomowych Wykonywania funkcji Inspektora Ochrony Danych (INP PAN w Warszawie).

Od lat zajmuje się sprawami z zakresu prawa nowych technologii w szczególności prawem ochrony danych osobowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych oraz Parlamencie Europejskim.

W Omni Modo zajmuje się obsługą podmiotów prywatnych z branży produkcyjnej oraz podmiotów publicznych. Ponadto, wspomaga IOD w pełnieniu funkcji. W obszarze jej szczególnych zainteresowań leży tematyka ochrony danych przy przetwarzaniu transgranicznym oraz transferu danych do państwa trzecich.

Karol Kozieł

Radca prawny, Specjalista ds. Ochrony Danych Osobowych

Radca prawny wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Kielcach, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wiedzę  pogłębiał podczas studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii (INP PAN w Warszawie) oraz Nowoczesne Usługi Biznesowe (UTH w Radomiu). Ukończył programy Summer Law School on Intellectual Property Law oraz Summer Law School on Business Law organizowane przez University of Minho w Bradze.

Specjalizuje się w prawie e-commerce, ochronie konsumentów oraz  prawie ochrony danych osobowych. Doświadczenie zdobywał współtworząc i kierując działem prawnym wiodącego polskiego portalu internetowego z branży turystycznej oraz podczas pracy w kancelarii wyspecjalizowanej w prawie nowych technologii.  Autor publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu ochrony danych osobowych w tym  „Komentarza do Ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych” (współautorstwo i redakcja).  Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

Martyna Gosz

Adwokatka, Specjalistka ds. Ochrony Danych Osobowych

Adwokatka, absolwentka prawa Wydziale Prawa i Administracji i Ekonomii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, a także Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie na kierunku „Prawo Nowoczesnych Technologii”.
Specjalizuje się w zakresie ochrony danych osobowych, prawie nowych technologii, e-Commerce, a także prawie ubezpieczeń i prawie karnym. Pełniła także funkcję IODO w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym. Od czasów studenckich angażuje się w wolontariat prawniczy (inicjatywy pro bono).
W Omni Modo zajmuje się obsługą podmiotów prywatnych z branży motoryzacyjnej i kosmetycznej oraz podmiotów publicznych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu całościowych audytów oraz wdrożeń z RODO, a także bieżącym doradztwie w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Daniel Niwiński

Prawnik, Specjalista ds. Bezpieczeństwa Informacji

Absolwent SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego w Warszawie na kierunku Prawo, Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (ISO 27001), student wydziału Informatyki w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. W swojej pracy zawodowej specjalizuje się w zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem informacji, cybersecurity oraz ochroną danych osobowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w spółce z branży IT, w której zbudował od podstaw dział bezpieczeństwa informacji. Przez lata współprowadził również spółkę z branży handlu zagranicznego, aktywnie wspierając Zarząd zarówno w aspektach biznesowych jak i prawnych. W okresie studiów aktywnie wspierał działalność uczelni jako członek studenckiej poradni prawnej. Od 2019 roku współpracuje z Omni Modo w zakresie audytów bezpieczeństwa informacji, audytów ochrony danych osobowych oraz opracowywania i wdrażania procedur bezpieczeństwa.

Arkadiusz Rzycki

Project Manager

Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku „Zarządzanie procesowe”. Audytor wiodący ISO/IEC 27001, audytor wewnętrzny ISO 9001. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących bezpieczeństwa informacji, wymogów techniczno-organizacyjnych wynikających z przepisów RODO w zakresie bezpieczeństwa oraz przetwarzania danych osobowych, analizy ryzyka, zarządzania procesami i projektami. Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowej instytucji finansowej. Od 2016 roku związany z Omni Modo.  Posiada długoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania, realizacji projektów (w tym zapewniających zgodność z obowiązującymi przepisami prawa).  Przeprowadza audyty, szkolenia, opracowuje i wdraża dokumentację niezbędną do osiągnięcia celów realizowanych procesów, zgodności z wymogami organizacji, wdrażanych systemów zarządzania, jak również przepisów prawa.

Wojciech Habrowski

Radca prawny, Specjalista ds. Ochrony Danych Osobowych

Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Zajmuje się sprawami z zakresu prawa ochrony danych osobowych, szeroko pojętego prawa cywilnego, w szczególności prawa zobowiązań, prawa gospodarczego oraz prawa pracy. Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych kancelariach radców prawnych, a także w kancelarii notarialnej.

W Omni Modo, do jego obowiązków należy bieżące doradztwo na rzecz klientów, wsparcie IOD, przeprowadzanie audytów zgodności z RODO oraz szkoleń. Odpowiada m.in. za obsługę klientów z branży energetycznej .