Omni Modo - eksperci w dziedzinie ochrony danych osobowych

RODO w działalności marketingowej


Termin i miejsce szkolenia:  

Termin:  8 czerwca 2018, Warszawa, Golden Floor Tower (budynek AXA) ul. Chłodna 51

Godz. 09.30–16.00

Na szkoleniu uczestnicy:

  • Dowiedzą się, jak prowadzić działalność marketingową zgodnie z RODO;
  • Usłyszą, jak sprawnie przygotować się do nadchodzących zmian w prawie;
  • Odpowiemy na pytanie, jak zgodnie z prawem, a jednocześnie skutecznie, zbudować bazę marketingową klienta lub Twojej firmy;
  • Dowiedzą się jaka jest różnica pomiędzy RODO a ePrivacy;
  • Poznają zasady ochrony danych osobowych przy marketingu przez e-mail, newsletter, social media, telefon i inne kanały komunikacji;
  • Samodzielnie rozwiążą rzeczywiste problemy i case’y, jakie napotkaliśmy w swojej pracy.

Dla kogo jest szkolenie:

  • Osób odpowiedzialnych za strategię marketingu bezpośredniego i jej wdrożenie, zarówno B2B jak i B2C;
  • Osób odpowiedzialnych i biorących udział w budowie baz danych;
  • Osób odpowiedzialnych za nabywanie oraz zbywanie baz danych;
  • Osób odpowiedzialnych za zbieranie i zarządzanie zbiorami danych konsumentów w celach marketingowych;
  • Osób odpowiedzialnych za ochronę danych (Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji, „przyszli” Inspektorzy Ochrony Danych, działy prawne) w firmach, które prowadzą działania marketingu bezpośredniego;
  • Osoby odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z klientami (przedstawiciele handlowi, pracownicy call center).

—♦—

PLAN SZKOLENIA

I Blok

Wprowadzenie oraz podstawowe pojęcia i definicje

  • Krótkie omówienie istotnych krajowych aktów prawnych (ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Prawo Telekomunikacyjne);
  • Nadchodzące zmiany w prawie na poziomie europejskim (RODO i ePrivacy);
  • Czym grozi naruszenie przepisów i jak zmieni się odpowiedzialność  (+rola organu nadzorczego);
  • Podstawowe pojęcia na styku ochrony danych osobowych ora marketingu;

II Blok

 Przetwarzanie danych w działalności marketingowej

  • Relacja „klient – agencja marketingowa”;
  • Kiedy można przetwarzać dane w celach marketingowych (zgoda i związane z nią konsekwencje, prawnie usprawiedliwiony cel, obowiązek informacyjny) – jakie zmiany wprowadza RODO;
  • Budowanie baz marketingowych:
    • Budowa legalnej bazy marketingowej,
    • Warsztaty (case-study, tworzenie klauzul zgód),
    • Co zrobić z tzw. „skażoną bazą danych” – bazą, dla której nie mamy odpowiednich zgód marketingowych lub nie jest znany ich zakres.
  • Zewnętrzne bazy danych:
    • bazy powszechnie dostępne (KRS, CEIDG, media społecznościowe),
    • kupowanie baz marketingowych i ryzyka prawne z tym związane.
  • Marketing elektroniczny a marketing tradycyjny;
  • Marketing własny a marketing podmiotów trzecich;
  • Marketing skierowany do przedsiębiorców;
  • Marketing skierowany do osób fizycznych;
  • Marketing a dane wrażliwe i wizerunek;
  • Jak obsłużyć sprzeciw lub skargę klienta?;
  • Odpowiedzialność za niezgodną z przepisami działalność marketingową na gruncie GDPR; UŚUDE; PT).

III Blok

Nowe instytucje na gruncie GDPR

  • Profilowanie i behavioral targeting w marketingu z naciskiem na zmiany wprowadzane przez GDPR;
  • Realizacja praw osób, których dane dotyczą na gruncie GDPR:
  • prawo do ograniczenia przetwarzania
  • prawo do bycia zapomnianym
  • marketing adresowany do dziecki
  • prawo do sprzeciwu
  • prawo do przenoszenia danych
  • Certyfikacja i Zatwierdzone Kodeksy Postępowania;
  • Zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych.

IV Blok

  • Zakończenie i pytania

—♦—

Prowadzący:

Marek Kozica

Absolwent prawa, ekonomii menadżerskiej oraz administracji na Uniwersytecie Wrocławskim. W 2015 r. ukończył Szkołę Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie. W 2017 r. ukończył aplikację radcowską. W trakcie studiów przez ponad dwa lata zaangażowany był w działalność pro publico bono w ramach Uniwersyteckiej Poradni Prawnej przy Instytucie Prawa Cywilnego WPAiE UWr. Po ukończeniu studiów zdobywał doświadczenie w renomowanych wrocławskich kancelariach prawnych pogłębiając specjalizację w zagadnieniach prawa własności intelektualnej. Współpracował również z międzynarodową korporacją prawniczą w zakresie obsługi prawnej transakcji na międzynarodowych rynkach finansowych. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, ochronie danych osobowych, prawie nowych technologii i eCommerce.

—♦—

Dlaczego OMNI MODO:

  • Nasi eksperci to prawnicy i informatycy posiadający wieloletnie  doświadczenie zdobyte zarówno w pracy w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, jak i podczas pełnienia przez wiele lat funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
  • Jesteśmy jedną z najstarszych i największych firm oferujących usługę zewnętrznego ABI, dzięki czemu możemy uczyć w oparciu o naszą własną metodykę jakiej dopracowaliśmy się na przestrzeni kilkunastu lat;
  • Znamy specyfikę każdej dziedziny gospodarki, jak i administracji. Pełnimy funkcję ABI w podmiotach z każdej z branż, w tym m.in. marketingowej, kosmetycznej, usługowej, handlowej, produkcyjnej, farmaceutycznej, finansowej, windykacyjnej, wydawniczej, ubezpieczeniowej, jak i w administracji państwowej.

—♦—

W ramach szkolenia każdy uczestnik otrzymuje:

  • certyfikat poświadczający udział w szkoleniu,
  • pakiet materiałów szkoleniowych
  • wsparcie merytoryczne,
  • pyszny obiad, kawę, herbatę.

Termin i miejsce szkolenia:  

8 czerwca 2018 , Warszawa, Golden  Floor Tower (budynek AXA) ul. Chłodna 51

Godz. 09.30–16.00

Koszt szkolenia:

650 zł + 23% VAT od osoby

Każdy kolejny uczestnik szkolenia z tej samej organizacji/firmy otrzyma rabat w wysokości 10% ceny szkolenia.

Na wszelkie pytania w sprawie szkoleń odpowiemy po numerem telefonu 22 616 25 70 lub drogą mailową:

szkolenia@omnimodo.com.pl

Zapraszamy!